dinsdag 18 december 2018

4de zondag in de advent




Heer Jezus, vergeef ons en laat ons elkaar vergeven
waar wij elkaars vragen om hulp niet hebben herkend…
Heer, ontferm U over ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid:Vader, Moeder, God met ons.

Christus, vergeef ons en laat ons elkaar vergeven
waar wij onze vrienden
niet herkend en ontvangen hebben…
Christus, ontferm U over ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid:Vader, Moeder, God met ons.

Heer, vergeef ons en laat ons elkaar vergeven
waar wij niet open genoeg zijn geweest
om iets nieuws te ontvangen en uit te dragen…
Heer, ontferm U over ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid:Vader, Moeder, God met ons.


Voorbeden (124)


Bidden we voor alle mensen die zich zorgen maken
om hun toekomst of die van andere mensen.
Dat ze anderen ontmoeten die naar hen luisteren
en die hen helpen te vertrouwen
dat God ons draagt in onze zorgen en vragen.
Laten we zingend bidden.

Wek uw kracht en kom ons bevrijden.

Bidden we voor onze kerkgemeenschap
dat we de kunst van het luisteren verstaan,
attent zijn voor het welzijn van onze medemensen
en een ander helpen vanzelfsprekend vinden.
Laten we zingend bidden.

Wek uw kracht en kom ons bevrijden.

Bidden we voor onze leiders
dat de boodschap van Christus
hen de kracht geeft om de weg in te slaan
tot een beter leven voor iedereen
Laten we zingend bidden.

Wek uw kracht en kom ons bevrijden.



Bezinning


De dagen zijn kort en de nachten lang,
de winter neemt het over van de herfst.
De mensen trekken zich terug in hun huizen van steen
en zien alweer uit naar de lente en de zomer
om naar buiten te kunnen, het licht tegemoet…
want zo zijn wij,
zonzoekers en zinzoekers,
lichtzoekers…

En dan te weten en te voelen,
te zien en te horen
dat er een groot Licht op komst is,
dat de winter even geen winter meer is
de nacht even geen nacht.

Want uit het meisje Maria zal een Kind worden geboren,
een Kind van God, het Licht van de wereld.
Hij zal een groot en teder man worden,
Hij zal uitgroeien tot de Verlosser van de wereld,
Want Hij wil voor alle mensen, zonder onderscheid,
een wereld van vrede en licht zijn,
kerstlicht voor altijd en in elk huis.

Stilte


Geen opmerkingen: