dinsdag 5 december 2017

2de zondag van de advent


Heer, mogen wij ons van harte bekeren tot U
en vruchten dragen naar Jezus’ voorbeeld
Heer, ontferm U over ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid: Vader, Moeder, God met ons.

Christus, mogen wij in ons hart een plaats voor U bereiden,
zoals Gij voor ons een plek gereed houdt in uw Rijk…
Christus, ontferm U over ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid: Vader, Moeder, God met ons.

Heer, maak ons vredelievend en verdraagzaam,
opdat wij eensgezind samenleven
zoals Jezus ons hebt voorgeleefd.
Heer, ontferm U over ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid: Vader, Moeder, God met ons.



Voorbeden
God van licht,
wij willen bidden voor de haastige
en drukke wereld waarin we leven.
Dat we elkaar de rust gunnen
om tot inkeer te komen
en onze wereld te zien vanuit een ander perspectief.
Laten we zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

God van licht,
we willen bidden voor hen
die deze tijd aangrijpen
om zich te bezinnen over het verleden
maar ook over de toekomst.
Laten we zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

God van licht,
we willen danken en bidden
met degenen die tot ommekeer zijn gekomen.
Dat uw belofte, de komst van Jezus
waarheid mag worden.
Laten we zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)




Bezinning na de communie


Krom is onze samenleving.
Krom van zinnen en gedachten,
tegensputterend, geweldig, vaak onrechtvaardig.
Geen plaats voor de kleinen,
voor de zwakken en gekwetsten.
Krom lijkt het pad van de mensen.

Recht willen we de wereld.
Rechtvaardig en oprecht.
Vechtend, bewust en overtuigend.
Met ruimte voor kinderen,
rechten voor vrouwen.
Recht is de hoop van de mensen.

Wat krom is maakt Hij recht,
gebrokenen richt Hij weer op;
ontheemden zijn Zijn vrienden
en kleinen maakt Hij groot.
De wereld vertrouwen wij toe
aan deze nieuwe verwachtingstijd.

Uit de schaduw, Welzijnszorg

Stilte


Geen opmerkingen: