woensdag 29 november 2017

1ste zondag van de Advent B



Heer , voor u leggen we de pijn neer
van wie ziek of eenzaam is,
Dat wij uitzien naar Gods komst waar alles anders wordt.
Heer ontferm u over ons

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid:Vader, Moeder, God met ons.

Christus, voor u leggen we de pijn van het onrecht neer.
De pijn van de machteloosheid en de bitterheid
Dat wij uitzien naar de mensenzoon die alles anders maakt.
Christus ontferm u over ons

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid:Vader, Moeder, God met ons.

Heer, voor U leggen we de pijn neer
van hen die toekomst en uitzicht verloren
Dat wij uitzien naar Gods Rijk waar alles beter wordt.
Maak ons waakzaam van hart.
Heer, ontferm U over ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid:Vader, Moeder, God met ons.





Voorbeden

Voor de waakzamen onder ons, de profeten van nu,
Die het onrecht dichtbij en veraf,
voortdurend onder onze aandacht brengen,
dat ze volhouden…
Laten we zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

Voor allen die de hoop bewaren dat ooit  alles goed komt
Die zich door niets en niemand laten ontmoedigen.
Dat zij tot inspiratie mogen zijn.
Laten we zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

Voor onszelf, soms wakend, soms slapend.
Bij tijden energiek en vol goede moed,
dan weer ontgoocheld en uitgeblust.
Dat wij elkaar blijven bemoedigen en volhouden.
Laten we zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)




Bezinning na de communie


Hoe somber ook de dagen,
Hoe krom de wegen van de mensheid
Toch is er altijd hoop, die wil ontkiemen

Als wij zelf waakzaam blijven,
Voor het goede.

Als wij telkens deuren open houden,
Voor wie onverwacht voorbijkomt.

Als wij ons, zonder zekerheden,
Durven toevertrouwen aan het leven.

Verwachting, leert een mens ruimte scheppen,
Voor wat nog niet is,
En zelf moedergrond te worden,
Voor een nieuwe tijd.

Stilte


Geen opmerkingen: