donderdag 23 februari 2017

8ste zondag door het jaar

Schuldbelijdenis


Jezus, U die onze vragen en zorgen kent.
Help ons meer op U te vertrouwen.
Heer, ontferm u over ons, Heer wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, U verwijst ons naar de Vader, de bron van alle leven.
Help ons te geloven in Zijn nabijheid.
Christus, ontferm u over ons, Christus, wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Heer Jezus, U die ons nooit verlaat en ons niet vergeet.
Help ons om ons diepste geluk bij U te zoeken.
Heer, ontferm u over ons, Heer wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Voorbeden


Bidden we voor allen die verantwoordelijkheid dragen in de Kerk.
Dat ze, bij de vele vragen over de toekomst van de Kerk,
durven vertrouwen dat God haar verder zal leiden en nieuwe wegen tonen. Laten wij zingend bidden

O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. When I call, answer me.
O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. Come and listen to me.

Bidden we voor alle mensen die zich veel zorgen maken.
Dat zij doorheen het vertrouwen van gelovige mensen,
Gods liefdevolle nabijheid mogen ontdekken
en durven vertrouwen dat God hen draagt en nooit loslaat.
Laten wij zingend bidden

O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. When I call, answer me.
O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. Come and listen to me.

Bidden we voor de jonge mensen
die voor belangrijke levenskeuzes staan.
Dat de boodschap van het evangelie hen vertrouwen geeft
om de uitdagingen van het leven goed in te schatten
en goede keuzes te maken.
Laten wij zingend bidden

O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. When I call, answer me.
O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. Come and listen to me.

Bidden we voor onszelf en voor alle christenen.
Dat het woord van Jezus ons hart opent
voor het geloof in Gods voorzienigheid en zorg,
in ons dagelijks leven maar ook
bij de grotere beslissingen die we moeten nemen.
Laten wij zingend bidden

O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. When I call, answer me.
O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. Come and listen to me.


Bezinning


Je voelt een hand
op je schouders,
en je hoort een stem die zegt:
Wees niet bang ik ben er,
Ik ga met je mee.

Je kijkt om:
een mens die je toelacht,
ogen die je moed geven,
Je voelt een hand, zacht en vast.

God, zeg je dan,
fijn dat je meegaat
want alleen ben ik te klein en te bang.
God gaat altijd in mensen met je mee

@ W. Bruyninckx

Geen opmerkingen: