dinsdag 2 december 2014

2de zondag van de Advent

Moment van inkeer


Heer, zo dikwijls beloven we
dat men op ons mag rekenen.
Voor al die keren dat het bij die belofte bleef,
vragen wij U: Heer ontferm U over ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid: Vader, Moeder, God met ons.

Christus , naar Uw naam worden we Christenen genoemd.
Naar Uw voorbeeld zouden wij moeten leven.
Dikwijls lukt dat niet zo goed,
daarom vragen wij u: Christus, ontferm u over ons

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid: Vader, Moeder, God met ons.

Heer , omdat we vergeten dat in uw ogen
ieder mens hetzelfde recht op leven heeft
Heer ontferm U over ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid: Vader, Moeder, God met ons.

Voorbeden


Voor hen, die een beetje eenzaam
Langs de kant van de levensweg zitten,
Dat zij vriendschap en liefde krijgen,
Mensen die luisteren en een eind
Mee willen gaan bij het zoeken naar een oplossing.
Laat ons zingen en bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

Voor de mensen die
in deze koude donkere dagen het moeilijk hebben.
Dat ze onze menselijke warmte mogen ervaren.
Geef ons de moed om naar hen toe te gaan,
Laat ons zingen en bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

Voor de mensen die blij en optimistisch leven.
Dat ze vreugde uitstralen en anderen bemoedigen,
Laat ons zingen en bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)


Bezinning na de communie


Ze zijn er - zegt God
- 'weg-wijzers':
mensen die weg wijzen van zichzelf, zoals Johannes,
omdat ze Mij belangrijker vinden.

Misschien herken je ze niet?
En toch zijn ze er:
vrouwen en mannen,
kinderen en jongeren,
die met vreugde de naam van Christus dragen.

Grote en kleine mensen,
belangrijke en minder belangrijke, arme en rijke…
die Jezus laten geboren worden
in het diepste van hun hart.

Misschien ben je het ook zelf wel: weg-wijzer?

Probeer het maar!

Stilte

Geen opmerkingen: