dinsdag 25 november 2014

1ste zondag van de advent

Moment van inkeer



Luister, Heer, ik vraag om recht,
luister naar mijn smeken, hoor mijn gebed.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid: Vader, Moeder, God met ons.

Ik roep tot u om hulp, want u geeft mij antwoord.
Wil mij horen, God, luister naar mijn spreken.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid: Vader, Moeder, God met ons
Behoed mij als uw oogappel,
verberg mij in de schaduw van uw vleugels.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid: Vader, Moeder, God met ons


Voorbeden


God, geef ons een waakzaam en wakker hart,
dat we hoopvol uitkijken naar de komst van uw zoon Jezus
en ons inzetten om Zijn droom waar te maken
Laten we zingend bidden…

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

God, geef ons een luisterend en zorgzaam hart,
dat we aandacht hebben
voor de zorgen en vragen van medemensen
en hen helpen waar we kunnen
Laten we zingend bidden…

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

God, geef ons een gelovig en vredevol hart,
dat we vertrouwen op uw woord
en ons inzetten voor meer begrip en verzoening tussen mensen
Laten we zingend bidden…

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)


Bezinning na de communie


Advent is ons bezinnen,
wetend dat God komen gaat,
’t Is een milde blik naar binnen
waar de Heer zich vinden laat.

Advent is ons bekleden met ’t gewaad van hartelijkheid;
’t is onze gaven goed besteden,
handen vol met dienstbaarheid.

Advent is ons bekeren,
kind zijn voor Gods aangezicht;
’t is een woord van liefde leren,
luisterend naar Gods nieuwsbericht.

Advent is ons verblijden,
ingetogen zijn en stil;
’t is een rechte weg bereiden,
effen zoals God die wil.

Advent is weer geloven
Dat God zelf zijn licht verspreidt.

Stilte

Geen opmerkingen: