dinsdag 29 november 2011

2de zondag Advent

Moment van inkeer

Heer,
U hebt ons voorgeleefd en geleerd
hoe we de weg moeten klaarmaken voor uw komst.
Vergeef ons dat we soms te weinig aandacht hebben
voor onze medemens,
en dat woord van troost niet spreken
of denken geen tijd te hebben
om een helpende hand te geven.
Heer wees goed voor ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid:Vader, Moeder, God met ons.

Heer,
Vergeef ons dat we er soms niet aan denken
dat U één en al goedheid bent.
Vergeef ons als we U daar niet genoeg voor danken.
Heer wees goed voor ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid:Vader, Moeder, God met ons.

Heer,
Dikwijls worden we attent gemaakt
op toestanden waar medemensen,
werkelijk onze steun nodig hebben.
Vergeef ons als we teveel aan onszelf denken,
en vergeef ons
ons gebrek aan mildheid.
Heer wees goed voor ons.

Draag mij, God in barmhartigheid. Til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid:Vader, Moeder, God met ons.


Voorbeden

Wij bidden U God, om liefde tussen mensen
Stort Gij Uw kracht in ons opdat wij wegen vinden
naar elkaar toe
Laat ons zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

Wij bidden U God
om vrede tussen mensen.
Doe profeten en helden opstaan
Die uw vredesboodschap
in niet te mis verstane woorden uitschreeuwen.
Laat ons zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

Wij bidden U God
voor mensen van wie we houden
dat wij onze liefde voelbaar kunnen maken
en dat wij ook hen waarderen die
ons minder aangenaam zijn.
Laat ons zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)

Wij bidden U God
voor ons gezin, onze familie , onze vrienden
dat wij bekommerd zijn om elkaars geluk
dat wij elkaar bemoedigen en omringen
Laat ons zingend bidden

Wek uw kracht en kom ons bevrijden. (2x)


Bezinning na de communie


God, vader van mensen,
brekend en delend,
opbrandend als een kaars...
Zo droomt Gij een christen
in deze wereld.
Laat dit waar worden,
in de maalstroom
van de wereld,
in het spoor van Jezus,
die nieuwe mens
voor vandaag en alle tijden.

Manu Verhulst

Stilte

Geen opmerkingen: