maandag 22 november 2010

1ste zondag bezinningstekst

De advent is het begin van het kerkelijk jaar.
Het is ook voor elke christen een NIEUW BEGIN. We wachten op een adembenemende gebeurtenis: Gods komst in deze wereld.
Tijd om wakker te worden en open te staan
voor het Licht midden in de duisternis.

Advent is een tijd van HOOP. Laten we midden alle onzekerheid en moedeloosheid een warme plek zijn voor ieder met wie we leven.

Advent is naar je leven kijken en VRAGEN STELLEN. Laat ik me bewegen door Gods droom over deze wereld? Probeer ik samen
met anderen op te staan en stappen naar verbondenheid te zetten, zoals Jezus?

Advent is je leven OMKEREN. Volg Mij, zegt Jezus. Verlaat je 'ik' en word 'mens' voor de andere. Bekijk elkaar met andere ogen. In elke mens kan je iets goeds zien, iets 'van God'.

Geen opmerkingen: