dinsdag 26 februari 2019

8ste zondag door het jaar


Schuldbelijdenis


Heer Jezus, doorheen uw woorden
en uw bevrijdende omgang met mensen,
leren we God kennen als een liefhebbende Vader.
Open ons hart voor Uw boodschap.
Heer, ontferm u over ons, Heer, wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison

Christus, U nodigt ons uit om te zien
waar we in ons leven woorden spreken of keuzes maken
die ingaan tegen uw liefde
Open ons hart om terug te keren naar Uw woord.
Christus, ontferm u over ons. Christus, wees goed voor ons

Christe Christe Eleison.

Heer Jezus, in Uw manier van leven zien we
dat God elke mens onvoorwaardelijk bemint.
Open ons hart dat we u zonder aarzelen navolgen
en trouw blijven aan Uw en onze vader.
Heer, ontferm u over ons. Heer, wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison



Voorbeden

Voor allen die verantwoordelijkheid dragen in de kerkgemeenschap.
Dat ze vanuit de ontmoeting met Jezus
voor anderen een gids willen zijn op hun levensweg.
Dat ze spreken en handelen in eenvoud en nederigheid,
zonder te oordelen over andere mensen.
Laten we zingend bidden

O Lord, hear my prayer(x2), When I call, answer me
O Lord, hear my prayer (x2) Come and listen to me

Voor mensen die hun leven liever alleen bouwen
op eigen zekerheden
en voor hen die vooral naar de splinters
in het oog van medemensen kijken
en hun eigen grenzen en kleine kanten niet durven zien.
Dat de ontmoeting met Jezus in Zijn woord
en met vreugdevolle christenen,
hen doet nadenken over hun levenswijze.
Laten we zingend bidden

O Lord, hear my prayer(x2), When I call, answer me
O Lord, hear my prayer (x2) Come and listen to me

Voor elkaar en voor alle christenen.
Dat ons leven als christen mag zijn als een boom,
geplant in goede grond,
die vruchten voortbrengt van liefde, solidariteit en verzoening.
Dat onze levenskeuzes aanstekelijk werken op andere mensen.
Laten we zingend bidden

O Lord, hear my prayer(x2), When I call, answer me
O Lord, hear my prayer (x2) Come and listen to me

Bezinning


Eigenlijk zou elke dag
een dag van vreugde moeten zijn - zegt God -
omdat je telkens nieuwe kansen krijgt
om gelukkig te worden en anderen gelukkig te maken.

En uiteindelijk ligt het fundament van die vreugde
in het besef en in de ervaring dat Ik uw God ben
en dat Ik jou nooit in de steek zal laten, wat er ook gebeurt.

Probeer daarom een blije mens te zijn, elke dag opnieuw,
en durf die blijheid ook uitstralen,
met het enthousiasme van een kind
en de creativiteit van een dromer.


Geen opmerkingen: