dinsdag 9 augustus 2016

Ten hemelopneming van Maria

Moment van inkeer


Heer, open ons hart opdat wij, zoals uw moeder Maria,
kunnen geloven en vertrouwen in de toekomst.
Heer, ontferm u over ons. Heer, wees goed voor ons

Draag mij, God, in barmhartigheid, til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid, Vader, Moeder, God met ons

Christus, open ons hart als wij aarzelen
om u te volgen en dienstbaar te leven zoals Maria.
Christus, ontferm u over ons. Christus, wees goed voor ons

Draag mij, God, in barmhartigheid, til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid, Vader, Moeder, God met ons

Heer, open ons hart voor uw aanwezigheid in ons leven
en in dat van zovele mensen die tot haar bidden,
vertrouwend op haar voorspraak.
Heer, ontferm u over ons. Heer, wees goed voor ons.

Draag mij, God, in barmhartigheid, til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid, Vader, Moeder, God met ons


Voorbeden


Voor de Kerk bij ons en over de hele wereld.
Dat zij getuigt van haar hoop en geloof in het eeuwig leven
en met Maria trouw blijft aan haar zending
om Jezus Christus aanwezig te brengen in onze wereld.
Laten wij zingend bidden.

Ave Ave Ave Maria

Voor alle mensen die zoals Maria tegenover haar nicht Elisabeth,
met een groot hart dienstbaar en zorgend voor anderen leven.
Dat zij zich op moeilijke momenten
door moeder Maria gedragen weten.
Bidden we dat we als christenen zo leven.
Laten wij zingend bidden

Ave Ave Ave Maria

Voor alle vaders en moeders die zoals Maria de vreugde,
maar ook het lijden en het verdriet van hun kinderen meedragen.
Dat zij zich daarin gedragen weten door hun goddelijke moeder.
Laten wij zingend bidden

Ave Ave Ave Maria

Voor onszelf en voor allen met wie wij het geloof mogen delen.
Dat het hoopvolle uitzicht op het eeuwig leven bij God
aan ons leven zin en vreugde geeft.
Dat ook vele jongeren in dit geloof hoop en vreugde mogen vinden.
Laten wij zingend bidden.

Ave Ave Ave Maria


Bezinning na de communie



Wees gegroet Maria,
vrouw van alle tijden,
moeder van alle moeders,
draagster van Jezus,
vruchtbare vrouw
in alle betekenissen van het woord.

Gezegend is de vrucht van uw schoot:
Jezus, die ons de weg toont, ook vandaag.
Die ons, zoals Gij, “ja” doet zeggen
op de wereld anders,
op vrede en gerechtigheid.

Wees een steun voor allen die gebeukt gaan
onder zorgen, pijn en verdriet.
Bemoeder en bemoedig ons in moeilijk dagen.
Bid met ons en voor ons
tot de God van alle leven,
in Wie wij geloven,
op Wie wij hopen
voor nu en altijd. Amen.

Wees gegroet Maria

Stilte

Geen opmerkingen: