maandag 22 augustus 2016

22ste zondag door het jaar

Schuldbelijdenis


Heer, open ons hart dat we bescheiden in het leven staan
en niet denken dat we beter zijn dan anderen.
Heer, ontferm u over ons. Heer, wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison

Christus, open ons hart dat we mild en gastvrij zijn voor andere mensen. Christus, ontferm u over ons. Christus, wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison

Heer, open ons hart, dat we dankbaar zijn
om wat we kregen en zelf ook gul zijn
in het delen met anderen.
Heer, ontferm u over ons. Heer, wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison

Voorbeden


Voor de kerk. Dat ze een teken is van Gods gastvrijheid
en zich niet afsluit van de samenleving.
Dat ze openstaat voor het zoeken van elke mens
en waardering toont voor het vele goede dat gebeurt.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor onze geloofsgemeenschap.
Dat we een hartelijke gemeenschap zijn
waar iedereen zich kan thuis voelen en van harte welkom zijn.
Laten wij zingend bidden.

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor alle kinderen, jongeren, leerkrachten en directies.
Dat ze het nieuwe schooljaar hoopvol en met vreugde tegemoet zien.
Dat elk kind, elke jongere zich echt welkom mag voelen op school.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God


Bezinning


Op het bruiloftsmaal
van het Rijk Gods,
daar worden laatsten eersten;
groten worden er klein.
De wereld wordt er omgedraaid.

Wat in onze ogen belangrijk is
verliest al zijn waarde.
Er is maar één richtlijn:
wie ben ik voor anderen.

Mijn plaats wordt bepaald
door de ruimte die ik geef
aan anderen, vooral aan de minsten.
aan de waardering die ik heb
voor hen die niet worden gewaardeerd.

In Gods ogen word ik iemand
als ik anderen zie met Zijn ogen:

naar Wim Holterman osfs

Stilte

Geen opmerkingen: