dinsdag 24 februari 2015

2de zondag in de veertigdagentijd

Moment van inkeer (ZJ 25C)


Wanneer wij niet openstaan
voor uw woorden en beelden van vroeger en van nu…
Heer, ontferm U over ons.

Wees hier aanwezig woord ons gegeven.
God, dat ik U horen mag met hart en ziel.
Wek uw kracht en kom ons bevrijden.

Wanneer wij ons van U afwenden bij tegenslag en lijden…
Christus, ontferm U over ons.

Wees hier aanwezig woord ons gegeven.
God, dat ik U horen mag met hart en ziel.
Wek uw kracht en kom ons bevrijden.

Als wij teveel bezig zijn ons hier een comfortabel leventje in te richten…
Heer, ontferm U over ons.


Wees hier aanwezig woord ons gegeven.
God, dat ik U horen mag met hart en ziel.
Wek uw kracht en kom ons bevrijden.

Voorbeden (ZJ 316)


Wees barmhartig, Heer,
en zaai vrede waar geweld, agressie of afgunst regeren.
Moge uw licht doorbreken
waar angst en eenzaamheid overheersen.
Wees steun en hoop in tijden van ziekte of overlijden.
Laat ons zingend bidden

Barmhartige Heer, genadige God.
Barmhartige Heer, genadige God.

Wees barmhartig, Heer,
en maak het mogelijk dat ieder van ons
man of vrouw, oud of jong, ziek of gezond -
enige glans kan geven aan zijn eigen bestaan,
een voorsmaakje van onze heerlijkheid
die Gij ons in het vooruitzicht hebt gesteld.
Laat ons zingend bidden

Barmhartige Heer, genadige God.
Barmhartige Heer, genadige God.

Wees barmhartig, Heer,
voor wie afhankelijk zijn van de barmhartigheid van anderen.
Wees ook barmhartig voor wie barmhartigheid betonen
en daardoor weerstand oproepen.
Laat ons zingend bidden

Barmhartige Heer, genadige God.
Barmhartige Heer, genadige God.


Bezinning na de communie


Ik zal je niet alleen laten
- zegt God - nooit!

Zelfs als je de indruk hebt
dat de zon in je leven is ondergegaan
en dat het helemaal
donker is geworden rondom je,
dan nog zal Ik er zijn.

Misschien herken je Me niet,
omdat je ogen blind zijn geworden
door je verdriet en je tranen.

Maar je mag erop vertrouwen
dat Ik mijn liefde
als een licht over je leven laat schijnen
en dat Ik je blijf toefluisteren
dat Ik van je hou.

Jij bent toch mijn kind!
Je bent een parel in mijn ogen!
Ik heb je lief, liever dan mijn leven
– zegt God.

Stilte

Geen opmerkingen: