dinsdag 17 februari 2015

1ste zondag in de veertigdagntijd

Moment van inkeer



Heer, Gij leert ons dat wij niet leven van brood alleen,
maar van elk woord dat komt uit Gods mond…
Heer, ontferm U over ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, Gij leert ons geen afgoden te aanbidden
van macht, aanzien en eer,
maar alleen God de Heer…
Christus, ontferm U over ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Heer, Gij leert ons
God niet op de proef te stellen door onze eigenwaan,
maar Hem te dienen bovenal…
Heer, ontferm U over ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.


Voorbeden (ZJ 316)



Dat we ons met elkaar verbinden
en de handen in elkaar slaan
voor een nieuwe manier van leven.
Laat ons zingend bidden.

Barmhartige Heer, genadige God.
Barmhartige Heer, genadige God.

Dat we elkaar steeds opnieuw ontmoeten en respecteren,
zo verschillend als we zijn.
Laat ons zingend bidden.

Barmhartige Heer, genadige God.
Barmhartige Heer, genadige God.

Dat de norm van ons samenleven
niet bepaald wordt door het grote “nooit genoeg”.
Laat ons zingend bidden.

Barmhartige Heer, genadige God.
Barmhartige Heer, genadige God.


Bezinning na de communie


Ik wil een verbond met je sluiten
- zegt God -
en je laten ervaren
dat Ik een 'goede boodschap' voor je heb,
vol liefde en tederheid.

Ik wil je vrijmaken van alles
wat je als ballast in je leven meesleurt
en een 'bron van vrede' in je hart laten ontspringen,
tenminste als je dat zelf ook wilt.

Veertig dagen wil Ik met je gaan
en samen met jou zoeken
naar een weg van bekering.

En misschien…
misschien kan Ik dan ook in jou verrijzen – zegt God.
Ik hoop dat je het aandurft!
Het zal je gelukkig maken!

Stilte

Geen opmerkingen: