woensdag 12 februari 2014

6de zondag door het jaar

Schuldbelijdenis


God, Gij nodigt ons uit om altijd het leven
en het geluk van medemensen na te streven.
Open ons hart om U te volgen.
Heer wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, Gij was grenzeloos goed voor mensen
en Gij ging zo vaak verder dan de wet,
als mensen beroep op u deden.
Open ons hart om U na te volgen.
Christus, wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Heer, Gij nodigt ons uit om niet te oordelen over mensen
en een hartelijke kerkgemeenschap te zijn waar iedereen welkom is.
Open ons hart om U na te volgen.
Heer wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.


Voorbeden


Voor allen die in de kerkgemeenschap Gods woord verkondigen.
Dat ze het hart van vele mensen zouden raken
om Jezus na te volgen in het verder gaan
dan wat volgens de wet van rechten en plichten verwacht wordt.
Laten we zingend bidden

O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. When I call, answer me.
O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. Come and listen to me.

Voor de vele mensen die zich als vrijwilliger
of in hun beroep met een groot hart grenzeloos inzetten
voor het geluk van anderen.
Dat ze diepe vreugde vinden in hun inzet.
Laten we zingend bidden

O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. When I call, answer me.
O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. Come and listen to me.

Voor onszelf en alle christenen.
Dat Jezus’ woorden en manier van leven ons zouden raken
en laten groeien in dienstbaarheid, trouw en mildheid
voor al wie we ontmoeten.
Laat ons zingend bidden

O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. When I call, answer me.
O Lord hear my prayer. O Lord hear my prayer. Come and listen to me.



Bezinning


Heer,
Maak mij tot een werktuig van Uw Vrede.
Laat mij, waar haat is, liefde brengen.
Waar onrecht is, tot vergeving stemmen.
Waar verdeeldheid is, eendracht stichten.
Waar dwaling is, ogen openen voor de waarheid.
Waar twijfel is, geloof brengen.
Waar wanhoop is, hoop wekken.
Waar duisternis is, licht ontsteken.
Waar droefheid is, vreugde brengen.

Laat me er meer op uit zijn om te troosten,
dan om getroost te worden.
te begrijpen, dan om begrepen te worden.
te beminnen, dan om bemind te worden.
Want als men geeft, ontvangt men,
Als men vergeeft, krijgt men vergiffenis.
En door te sterven, wordt men eeuwig geboren.



Geen opmerkingen: