maandag 31 augustus 2015

23ste zondag door het jaar

Moment van vergeving



Heer, open ons hart,
als we te weinig bezorgd zijn om het geluk van anderen,
Heer, ontferm U over ons, Heer wees goed voor ons .

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, open onze oren,
als we doof blijven voor het verhaal van de mens naast ons,
Christus, ontferm U over ons, Christus wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Heer, open onze mond,
als wij zwijgen bij het onrecht of het verdriet dat andere mensen overkomt,
Heer, ontferm U over ons, Heer wees goed voor ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.



Voorbeden


Voor allen die verantwoordelijkheid dragen in de Kerkgemeenschap.
Dat hun spreken en handelen mag doordrongen zijn door Jezus oproep
om mensen te doen opstaan en nieuwe levenskracht te geven.
Dat zij samen met velen durven zoeken naar nieuwe vormen van Kerk zijn. Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor allen die, beroepshalve of als vrijwilliger,
mensen nabij zijn in pijn of verdriet.
Dat ze de juiste woorden vinden om hen kracht te geven terug op te staan. Laten we zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor alle mensen die gebukt gaan
onder kwetsuren, eenzaamheid of verdriet.
Dat ze door de zorg en de nabijheid van medemensen,
weer geloven in zichzelf en de moed krijgen om weer op te staan .
Laten we zingend bidden.

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor onszelf en voor alle christenen.
Dat we op uitnodiging van Jezus
ons met velen samen zouden inzetten
voor een samenleving waarin iedereen kansen krijgt om te leven.
Laten we zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God


Bezinning na de communie



Heel graag wil Ik ook jou aanraken - zegt God -
en mijn liefde in je binnenste
laten openbloeien als een prachtige bloem.

Ik wil je oren openen
voor mijn verhaal van tederheid
en voor het levensverhaal van vrienden rondom je.

Ik wil je ogen openen
voor het verdriet én voor de vreugde van je medemensen.

Ik wil je mond openen
zodat je woorden kunt spreken van troost en hoop.
En Ik wil je hart openen
opdat je durft liefhebben
én bemind worden in mijn naam.

@ Erwin RoosenStilte

Geen opmerkingen: