woensdag 12 augustus 2015

Ten Hemel Opneming van Maria

Moment van inkeer



Heer, Gij zijt gekomen om ons te redden.
Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons

Draag mij, God, in barmhartigheid, til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid, Vader, Moeder, God met ons

Christus, Gij hebt de dood overwonnen.
Christus, ontferm U over ons. Christus, weesgoed voor ons

Draag mij, God, in barmhartigheid, til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid, Vader, Moeder, God met ons

Heer, Gij brengt ons allen tot het volle leven.
Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons

Draag mij, God, in barmhartigheid, til mij op uit al mijn kleinheid.
Koester mij in barmhartigheid, Vader, Moeder, God met ons


Voorbeden


Voor allen die verantwoordelijkheid dragen in de Kerk.
Dat zij met vreugde Gods goedheid en trouw
aan mensen verkondigen en getuigen van ons geloof
en vertrouwen dat Hij elk mensenleven eens zal voltooien.
Laten wij zingend bidden.

Ave Ave Ave Maria

Voor hen die lijden onder ziekte, verdriet of eenzaamheid.
Dat zij troostende woorden
en liefdevolle aandacht van medemensen mogen ervaren.
Laten wij zingend bidden.

Ave Ave Ave Maria

Voor ouders met grote zorgen over hun kinderen en kleinkinderen.
Dat zij in het levend voorbeeld van Maria,
troost, geduld en vertrouwen in de toekomst vinden.
Laten wij zingend bidden.

Ave Ave Ave Maria

Voor onszelf en alle christenen.
Dat wij meewerken aan Gods zorg
voor arme en kwetsbare mensen
en opkomen voor meer rechtvaardigheid en solidariteit
met mensen in onze samenleving en wereldwijd.
Laten wij zingend bidden

Ave Ave Ave Maria

Voor de christenen in het Midden-Oostende.
Dat Maria, moeder van de vrede ook voor hen vrede mag brengen.
Laten wij zingend bidden

Ave Ave Ave Maria


Bezinning na de communie



Maria leeft in elke vrouw
in elke mens
die om het even waar
wordt vergeten en over het hoofd gezien.
Maria leeft in elke vrouw
in elke mens
van wie niemand iets verwacht.
Maria leeft in elke mens
die niet berust bij minachting of onmacht
maar die - tenminste bij zichzelf -
de hoop wakker houdt
dat ook een neergeslagen mens
ooit rechtop zal lopen.
Maria leeft in elke mens
die weigert te verlammen in de angst
en durft te geloven in dat woord:
‘vrees niet,
met jou wil God iets nieuws beginnen.
Ieder mens kan in zijn/haar leven
de kiemen dragen van een nieuwe toekomst.
naar Carlos Desoete.

Wees gegroet Maria

Stilte

Geen opmerkingen: