maandag 7 september 2015

24ste zondag door het jaar

Moment van vergeving



Heer, Gij hebt in alles Gods wil gedaan.
Open ons hart dat we goede keuzes maken.
Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, Gij hebt uw geloof laten zien in daden van menselijkheid.
Open ons hart dat we Gods liefde voor mensen zichtbaar maken
Christus, ontferm U over ons. Christus, wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Heer, Gij zijt de weg tot het einde toe gegaan
en hebt uw kruis opgenomen.
Open ons hart dat we niet afhaken
als we stoten op tegenstand of onbegrip.
Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.



Voorbeden


Voor allen die zich in onze Kerk en maatschappij
grenzeloos inzetten voor anderen,
ook als ze op verzet of onbegrip stoten.
Dat Jezus’ uitnodiging om hem te volgen,
hen kracht mag geven om hun inzet vol te houden.
Laten we zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor allen die in onze kerkgemeenschap meewerken
aan de verkondiging van het evangelie.
Dat zij niet aarzelen om te getuigen van het kruis
dat Jezus op zich nam opdat mensen zouden leven.
Laten we zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor onszelf en alle christenen.
Dat wij openstaan voor Jezus’ vraag om Hem na te volgen
en Gods liefde voor mensen concreet te maken in ons dagelijkse leven.
Laten we zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor de teamleden van onze nieuwe pastorale eenheid.
Dat ze hun zending door de Kerk,
met vreugde en vertrouwen opnemen
als dienst aan de Kerkgemeenschap en de samenleving,
en zich hierbij elke dag opnieuw laten leiden door de Geest van Jezus. Laten we zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Bezinning na de communie


Men heeft mij, Heer over jou verteld.
Je leefde niet voor jezelf, je was goed voor elkeen,
je kwam op voor de kleinen,
je hield van God,
zoals nooit een mensenkind van zijn Vader kon houden.
Ik wou je daarom danken en eren.

Men heeft mij Heer, over jou ook geleerd,
dat je veel hebt geleden en niemand pijn hebt gedaan,
dat je weerloos bent gekruisigd en roemloos te grave zijn gedragen.
En dat kan ik moeilijker verteren.

Men heeft mij, Heer, ook geleerd
dat jij dit alles voor mij hebt doorstaan,
dat jij voor mij gestorven en uit de dood bent opgestaan.
Leer mij dat geloven, lieve Heer,
want dit geloof, zo voel ik,
zal mij helpen leven!

@ E. Laridon

Geen opmerkingen: