dinsdag 19 oktober 2010

30ste zondag

Moment van inkeer

God, we hechten soms zoveel belang
aan wat anderen over ons zeggen en denken.
Vergeef ons als we scherp reageerden
wanneer anderen ons kwetsten
door hun woorden of hun kritisch oordeel.
Heer, ontferm U over ons, Heer, wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, we duwen mensen zo vaak in hokjes
en staan snel klaar met ons oordeel.
vergeef ons als we mensen pijn deden
door onze woorden en geen nieuwe kans gaven.
Christus, ontferm U over ons. Christus, wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

God, zo vaak doen wij iets
om op te vallen
en bij medemensen een goede indruk na te laten.
Vergeef ons als we vergeten
dat U ons graag ziet zoals we zijn
en we ook ons falen en onze kleine kanten
aan uw liefde mogen toevertrouwen.
Heer, ontferm u over ons, Heer wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Voorbeden

God, Wij bidden U voor allen
die verantwoordelijkheid dragen in de Kerk,
dat zij waardering hebben voor elke mens,
ook voor mensen met andere ideeën of geloofsovertuiging.
Geef hen Uw Kracht
dat ze de Kerkgemeenschap ook oproepen
tot respect voor anderen.
Laat ons zingend bidden

Al wat er nodig is om te bestaan, vraag dat in Jezus' naam!

God, Wij bidden U voor alle mensen
op wie anderen neerkijken.
Dat zij niet verbitterd raken,
maar mensen ontmoeten
die naar hen luisteren
en hen nieuwe kansen geven.
Wij bidden ook voor allen
die zich inzetten voor
meer verdraagzaamheid en verbondenheid tussen mensen.
Laat ons zingend bidden

Al wat er nodig is om te bestaan, vraag dat in Jezus' naam!

God, Wij bidden U voor onszelf en alle christenen,
dat wij openstaan voor uw liefde
en geloven dat wij voor u niet perfect moeten zijn
maar in groot vertrouwen,
met al onze kleine klanten,
naar u durven gaan.
Dat wij de kracht het sacrament van verzoening ontdekken,
waarin Gij ons altijd opnieuw vergeeft
en nieuwe kansen geeft.
Laat ons zingend bidden

Al wat er nodig is om te bestaan, vraag dat in Jezus' naam!


Bezinning na de communie

U kent mij Heer, en u doorziet mij,
U ziet mij, waar ik ga of sta. U kent al mijn verborgen gedachten,
Goede en kwade, mijn liefde, mijn boosheid en mijn wraakgedachten.
En dat mag want bij u voel ik me veilig.
Gij weet waarom ik bezig ben of rust,
Gij vergezelt mij op al mijn wegen.
Waar ik mij wend, Gij wacht mij op
Uw hand rust altijd op mijn schouder.
Waar of waarom zou ik mij voor u verbergen.
want al wat er in mij leeft,
hebt Gij geschapen.
Gij hebt mij als een weefsel in de moederschoot gevormd
En Gij blijft mij nabij al de dagen van mijn leven.
Leidt mij verder langs uw veilige paden.

Stilte

Geen opmerkingen: