woensdag 6 oktober 2010

29 ste zondag door het jaar

Moment van inkeer

God zoals een trouwe en bezorgde Vader,
houdt Gij van alle mensen.
Vergeef ons als we soms zo weinig tijd maken
om tot U te bidden
en ons geloof niet beleven
in verbondenheid met de wereldwijde kerkgemeenschap,
Heer ontferm u over ons, Heer wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Jezus, Gij trok u vaak terug om te bidden.
Gij leefde vanuit een heel diep verbondenheid met Uw Vader
en vertrouwde met heel uw hart op Hem.
Vergeef ons, als we soms twijfelen
aan Gods zorg voor ons en medemensen,
Christus ontferm u over ons, Christus wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

God, uw naam is ‘ik zal er zijn voor u’.
Vergeef ons als wij soms twijfelen
aan uw nabijheid
en uw zorg voor onszelf en onze medemensen,
doorheen alle omstandigheden van ons leven.
Heer ontferm u over ons, Heer wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.



Voorbeden


God, wij bidden om uw kracht
voor al onze missionarissen
en voor alle mensen met een missionair hart,
dat zij, overal waar ze het leven van mensen en volkeren delen,
met vreugde en diep geloof
getuigen van uw liefde voor alle mensen.
Laat ons zingend bidden

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.

God, wij bidden U voor alle kerkgemeenschappen wereldwijd,
bijzonder voor de Zuid-Afrikaanse kerken,
dat zij luisteren naar Uw woord van leven
en de vreugde en de zorgen van mensen
in gebed voor U brengen,
vanuit het vertrouwen
dat Gij altijd luistert en weet wat wij nodig hebben.
Laat ons zingend bidden

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.

God, wij bidden voor onszelf,
dat wij nooit ophouden tot U te bidden
en getuigen van uw liefde en zorg voor alle mensen,
opdat vele mensen er steun en bemoediging in vinden
en op u durven vertrouwen
in alle omstandigheden van hun leven.
Laat ons zingend bidden

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.



Bezinning na de communie

Voor mij is surfen op het net een fluitje van een cent.
Voor de grap surfte ik eens
naar de website van God.
Zoals ik wel gedacht had,
kon ik die niet vinden.
"Wat doe je?" vroeg mijn pa.
"Naar wie surf je?"
Ik vertelde het hem.
Toen zei mijn pa:
"Om God te bereiken,
heb ik geen website nodig.
Ook een vel postpapier is overbodig.
En mijn telefoon of GSM heeft ook geen nut.
Ik kan God altijd bereiken,
zeven op zeven,
vierentwintig uur op vierentwintig,
jaar in, jaar uit."

Ik denk nu nog vaak aan wat mijn pa me toen zei:
"Praten met God mag en kan altijd,
trouwens, Jezus gaf het de mensen mee.
Hij sprak heel veel met Zijn Vader."
Toch goed om te weten hé,
als Jezus het deed,
dan mag ik het ook.

Stilte

Geen opmerkingen: