dinsdag 29 juni 2010

14de zondag

Moment van inkeer (ZJ melodie 778)


God, Gij spijkert ons niet vast op ons verleden,
maar geeft ons telkens weer de kans om opnieuw te beginnen.
Vergeef ons als wij mensen die nieuwe kansen niet geven.
Heer, ontferm u over ons, Heer wees goed voor ons.

Wij zoeken hier uw aangezicht.
God, houd uw oog op ons gericht:Kyrie eleison!

Christus, Gij zendt uw leerlingen
zonder reistas, geld of schoeisel.
Vergeef ons wanneer wij te bekommerd zijn om materiƫle dingen
en te weinig vertrouwen op uw Woord van vrede.
Christus, ontferm u over ons, Christus wees goed voor ons.

Wanneer het donker ons verrast,
houdt ons dan met uw goedheid vast: Kyrie eleison!

God, Gij roept ons op
om door onze aandacht en vriendschap
te getuigen van uw liefde voor elke mens.
Vergeef ons als we als Kerkgemeenschap aarzelen
of te weinig tijd maken om anderen
te laten delen in die vreugdevolle boodschap.

Ontvlam in ons en vuur ons aan!
Getroost zullen wij verder gaan: Kyrie eleison!


Voorbeden

God, wij bidden voor alle kerkelijke leiders,
voor onze nieuwe bisschop
en voor allen die medeverantwoordelijkheid dragen in de Kerk,
Dat zij zich met inzet van al hun krachten
mogen wijden aan de verkondiging van Gods liefde.
Dat zij niet ontmoedigd raken
door teleurstellingen en onverschilligheid,
maar blijvend putten uit hun verbondenheid met U.
Laten wij zingend bidden…

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.

God, wij bidden voor alle christenen
en voor ons allen die hier eucharistie vieren.
Dat wij zich bewust zijn van hun roeping
om de blijde boodschap voor te leven en uit te dragen.
Dat wij met vreugde,in onze woorden en manier van leven
getuigen van uw nooit aflatende liefde.
Laten wij zingend bidden…

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.

God, wij bidden voor alle mensen die in deze periode op vakantie gaan,
dat zij tot rust mogen komen,
en voor allen die extra hard moeten werken in de horeca
en in dienst van de toeristen,
dat zij dank en vriendschap mogen ervaren voor hun inzet.
Wij bidden ook om kracht voor alle mensen,
voor wie deze vakantie een moeilijke tijd is.
Laten wij zingend bidden…

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.


Bezinning na de communie

Ik word gezonden.
Ik mag met Jezus mee op weg gaan
van hieruit naar het leven,
mijn leven van elke dag.
Ik heb een zending
als mens,
als familielid, buur, collega, vriend,
als broer of zus verbonden in Christus.
En ik krijg Gods vrede mee.
God gaat met mij mee naar anderen,
als ik blijf op weg gaan ‘in’ vrede en ‘met’ vrede,
als aankondiger van het Rijk van God,
door Jezus gedragen,
in mijn omgeving en in de samenleving.
Nauwelijks te geloven of te vatten.
Toch wil ik gaan, getuigen en zaaien,
in alle vrijheid, maar in met de diepste hoop
dat mensen God leren kennen als liefdevolle vader,
bron van leven en geluk voor elke mens.

Stilte

Geen opmerkingen: