dinsdag 15 juni 2010

12de zondag

Moment van inkeer (ZJ melodie 778)

God, uw zoon Jezus leefde en sprak
vanuit een heel sterke verbondenheid met U,
vergeef ons als we geen tijd maken
om U te ontmoeten in gebed,
om te luisteren naar Uw woord
als bron voor ons leven.
Heer, ontferm u over ons, Heer, wees goed voor ons.

Wij zoeken hier uw aangezicht.
God, houd uw oog op ons gericht:Kyrie eleison!

Christus, Gij hebt op een unieke manier
Gods tedere zorg
en liefdevolle nabijheid concreet gemaakt,
vergeef ons als we soms hard
of onverschillig zijn voor onze medemensen,
dichtbij en veraf.
Christus, ontferm u over ons, Christus wees goed voor ons.

Wanneer het donker ons verrast,
houdt ons dan met uw goedheid vast: Kyrie eleison!

God, Gij nodigt ons uit om mee te werken
aan uw droom van verzoening, vrede
en gerechtigheid voor elke mens,
vergeef ons als we ervoor terugschrikken
om ons in te zetten voor het geluk van anderen
en kiezen voor ons eigen belang.
Heer, ontferm u over ons, Heer wees goed voor ons

Ontvlam in ons en vuur ons aan!
Getroost zullen wij verder gaan: Kyrie eleison!


Voorbeden

Bidden we voor allen
die verantwoordelijkheid dragen in de Kerk.
Dat zij, zoals Petrus,
met veel vreugde en vertrouwen
Jezus’ boodschap verkondigen
en blijven uitnodigen om Jezus te ontmoeten
in gebed en het vieren van de eucharistie
en de gelovigen aanmoedigen
om Jezus na te volgen in liefde en zorg voor mensen.
Laten wij zingend bidden

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.

Bidden we voor onszelf
en voor allen die de naam van Jezus belijden
en zich christenen noemen.
Dat wij dit ook waar maken
in onze aandacht en onze inzet voor het geluk
en het welzijn van mensen
om ons heen en veraf.
Laten wij zingend bidden…

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.

Bidden we voor allen die verantwoordelijkheid
dragen in onze samenleving,
in de politiek,
de rechtspraak of in organisaties,
dat zij opkomen voor het algemeen welzijn
en voor levenskansen voor mensen,
vooral voor de zwaksten en de arme mensen.
Laten we zingend bidden…

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.


Bezinning na de communie


Leer me naar u luisteren, Heer,
om te weten wie ik ben,
zoals Gij mij bij mijn doopsel
in uw handpalm geschreven hebt,
om te zien wie ik als christen mag worden .
Leer me luisteren, Heer,
naar de boodschap van uw zoon Jezus
om te weten
welke weg ik mag gaan in Uw naam,
wat ik kan doen en zeggen,
wat ik kan betekenen voor medemensen.
Leer me luisteren naar uw Geest
om te weten
wat ik kan geven en delen,
wanneer en hoe
ik uw liefde voor mensen kan doorgeven
op de levensweg die ik mag gaan
in het spoor van Jezus, Uw gezalfde .

Stilte

Geen opmerkingen: