dinsdag 12 mei 2009

bezinning 17 mei 2009

Ik droomde eens
dat ik wandelde langs het strand, samen met God.
Tegen de lucht tekenden zich de perioden van mijn leven af,
en voor iedere periode
waren er twee paar voetstappen in het zand:
een paar van mijzelf en het andere van God.
Terugkijkend naar die voetstappen
zag ik opeens een stuk waar maar één paar stond afgedrukt.
Ik zag ook dat dit precies het moeilijkste en verdrietigste moment uit mijn leven was.
Dus zei ik: "God ik heb gezien
dat juist op het moeilijkste moment van mijn leven
er maar één paar voetstappen is
en U hebt mij nog wel beloofd
dat U altijd bij me zou zijn!
Ik begrijp niet
dat U me juist op dat moment in de steek hebt gelaten".
Maar God zei:
"Vriend, ik hou van jou en ik verlaat je nooit.
In jouw momenten van strijd en lijden,
daar waar je maar één paar voetstappen ziet,
daar was het... dat Ik je droeg".

Geen opmerkingen: