woensdag 6 mei 2009

bezinning 10 mei

Wie in Mij blijft…
Soms is Hij voor mij
een vreemde wonderdoener.
De staaltjes van zijn kunnen tonen zijn almacht.
Hij moet wel de Zoon van God zijn.
In hoge nood ga ik tot Hem
en bid dat Hij mij goedgunstig is,
dat Hij mij helpt.
Niet altijd wordt dat bidden verhoord.
Waar blijft Hij met zijn almacht?

Soms is Hij voor mij
een Gids op de weg.
Zoals Hij leefde, zo zou ik ook willen leven.
Ik wil geloven in zijn visioen:
vrede en gerechtigheid voor iedereen, overal.
Met vallen en opstaan probeer ik die weg te gaan.
En staande voor de vraag: ‘wat nu?’
probeer ik een antwoord te vinden in het evangelie.
Zo blijf ik op zoek.

Soms is Hij voor mij
voedsel voor onderweg.
Brood en wijn om mij te sterken.
Hij is in mij, werkt in mij.
Het is in zijn kracht dat ik de wegen ga die Hij toont,
zijn Geest leidt mij.

Dit alles is mijn geloof.
Maar dat Hij zelf in mij is,
dat is het belangrijkste.
Hij zegt immers:
“Wie in Mij blijft terwijl Ik in hem blijf,
die draagt veel vrucht.”

Geen opmerkingen: