dinsdag 10 oktober 2017

28ste zondag door het jaar

Gebed ter ontferming


Heer Jezus, U nodigt ons uit op Gods bruiloftsmaal,
om mee te werken aan uw droom van vrede en recht voor elke mens.
Open ons hart dat we hierop ingaan.
Heer wees goed voor ons, Heer ontferm u over ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, U hebt ons voorgeleefd dat elke mens welkom is
om mee te werken aan het Rijk Gods.
Open ons hart dat iedereen zich welkom voelt in onze gemeenschap.
Christus, wees goed voor ons, Christus, ontferm u over ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Heer Jezus, met de vader laat u ons delen in uw gulle overvloed.
Open ons hart dat we meewerken aan Uw Rijk.
Heer, wees goed voor ons, Heer ontferm u over ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.



Voorbeden


Bidden we voor allen
die verantwoordelijkheid dragen in de Kerkgemeenschap.
Dat ze aandacht hebben voor alle mensen die op hun weg komen.
Dat ze met een groot hart iedereen welkom heten in onze gemeenschap,
Laten we zingend bidden…

Confitemini Domino, quoniam bonus.
Confitemini Domino, alleluia.

Bidden we voor allen die zich inzetten voor verdraagzaamheid en vrede
Dat Gods uitnodiging hen kracht mag geven
en ook andere mensen aanzetten om zich daarvoor in te zetten.
Laten we zingend bidden…

Confitemini Domino, quoniam bonus.
Confitemini Domino, alleluia.

Bidden we voor alle medewerkers
op onze parochies
die mensen samenbrengen om elkaar te ontmoeten
en hun vreugde en zorgen te delen.
Dat het evangelie van vandaag hen kracht en vreugde mag geven.
Laten we zingend bidden

Confitemini Domino, quoniam bonus.
Confitemini Domino, alleluia.

Bidden we voor onszelf en alle christenen
dat we ja zeggen op Gods uitnodiging voor zijn bruiloftsmaal,
en ons, elk op onze manier, inzetten
opdat zijn liefde en trouw aan mensen concreet zichtbaar zou worden
in onze hartelijkheid en zorg voor medemensen.
Laten we zingend bidden

Confitemini Domino, quoniam bonus.
Confitemini Domino, alleluia.


Bezinning


Ik heb iedere hand nodig
om hoop te brengen aan wie in wanhoop leeft.

Ik heb iedere fantasie nodig
om iets nieuws te brengen waar verstarring dreigt.

Ik heb ieder oog nodig
om licht te brengen aan wie in twijfel leeft.

Ik heb ieder verstand nodig
om waarheid te zoeken waar dwaling dreigt.

Ik heb ieder oor nodig
om de kreet te horen van wie in nood verkeert.

Ik heb ieder hart nodig
om troost te brengen waar lijden heerst.

Ik heb iedere mond nodig
om recht te spreken voor wie verdrukking lijdt.

Ik heb iedere wil nodig
om kracht te brengen waar vermoeidheid heerst.

Ik heb iedere mens nodig
om mijn droom tot vervulling te brengen.


Geen opmerkingen: