woensdag 5 juli 2017

14de zondag door het jaar

Moment van inkeer


Heer Jezus, U hebt ons voorgeleefd om,
vanuit de liefde van de Vader,
zachtmoedig en nederig van hart te zijn.
Open ons hart dat wij u navolgen.
Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons.

Kyrie Kyrie Eleison

Christus, U gaat ons voor
in goedheid en dienstbaarheid voor anderen.
Open ons hart voor uw manier van leven.
Christus, ontferm U over ons. Christus, wees goed voor ons.

Kyrie Kyrie Eleison

Heer Jezus, U bleef trouw aan de zending van Uw vader
ook toen mensen uw boodschap en levenswijze niet aanvaardden.
Open ons hart dat wij trouw blijven aan onze zending.
Heer, ontferm U over ons. Heer wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison


Voorbeden


Bidden we voor mensen die in de Kerk of de samenleving wetten maken.
Dat zij altijd het geluk en het welzijn van mensen voor ogen hebben,
ook voor hen die er niet in lukken om aan de idealen te beantwoorden.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Bidden we voor de mensen die met vakantie zijn,
of weldra vertrekken.
Dat zij tot rust mogen komen en kracht opdoen
om daarna hun werk of engagement weer op te nemen
in dienst van medemensen.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Bidden we voor onszelf en alle christenen.
Dat het beeld van de weerloze koning op een ezel
ons mag helpen om in navolging van Jezus
mild en respectvol om te gaan met mensen en met de natuur.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God


Bezinning na de communie


Ik wil je rust en vrede geven - zegt God -
maar vaak loop je veel te snel
en heb je zelfs geen tijd
om het heel even stil te maken.

Ik wil je laten voelen - zegt God -
hoe warm mijn hart voor je is,
maar dan moet je wel even blijven staan
en je hand op mijn hart leggen.

Ik wil je een levensweg tonen
die je ten diepste gelukkig zal maken,
maar dan moet je wel die weg durven gaan,
ook als het op momenten misschien tegenzit.

Geloof maar dat Ik het goed met je voorheb
en dat Ik alleen het beste voor je wil.
Erwin Roosen

Stilte


Geen opmerkingen: