maandag 18 juli 2016

17de zondag door het jaar

Schuldbelijdenis


Heer, als wij u zoeken staat Gij ons al liefdevol op te wachten.
Heer ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison

Christus, wij komen naar u toe
met onze twijfel en onze onmacht om te bidden.
Christus, ontferm u over ons. Christus, wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison

Heer, leer ons bidden en op Uw woord te vertrouwen
op Uw en onze Vader
die het leven en het geluk wil van Zijn kinderen.
Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison

Voorbeden


Voor allen die in de Kerkgemeenschap voorgaan in gebed.
Dat zij aandacht hebben voor de noden van andere mensen,
en die in gebed aan God toe vertrouwen.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor onszelf en alle gelovige mensen.
Dat wij onze vreugde en ons verdriet in gebed aan God toevertrouwen
en daarin Gods nabijheid mogen ervaren.
Dat Gods Geest ons helpt
om Gods antwoord op onze gebeden
met groot geloof en vertrouwen te ontvangen.
Laten we zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor de jongeren die dit weekend,
samen met paus Franciscus,
de slotviering meemaken van de wereldjongerendagen.
Dat het hun geloof in Jezus Christus, zou sterken en bemoedigen.
Laten we zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God



Bezinning


In mijn diepste binnenste
weet ik dat Iemand, zoals niemand anders, van mij houdt.
En ik hoop dat je dit ziet aan alles wat ik doe.

In mijn diepste binnenste
is een vrede die niemand mij kan afnemen.
En ik hoop dat je dit ervaart in mijn strijd.

In mijn diepste binnenste
vind ik rust en stille vreugde.
En ik hoop dat je dit ook voelt in mijn drukke bezigheden.

In mijn diepste binnenste
speur ik een Bron,
een Kracht die mij bezielt
en die is meer dan mensenwerk.
En ik hoop dat ik diezelfde Bron bij jou mag vinden.

Carlos Desoete

Stilte

Geen opmerkingen: