dinsdag 21 april 2015

4de paaszondag

Moment van inkeer


Heer Jezus, Gij houdt van ons als een Goede Herder.
Open ons hart dat we u navolgen
in onze zorg voor anderen.
Heer wees goed voor ons

Wanneer het donker ons verrast,
houdt ons dan met uw goedheid vast: Kyrie eleison!

Jezus, Gij had aandacht en een groot hart
voor elke mens die Gij ontmoette.
Open ons hart voor onze medemensen.
Christus wees goed voor ons

Ontvlam in ons en vuur ons aan!
Getroost zullen wij verder gaan: Kyrie eleison!

Heer Jezus, Gij roept en zendt mensen
om in de Kerk verantwoordelijkheid te dragen.
Open ons hart dat we hen kansen en vertrouwen geven.
Heer wees goed voor ons

Hij gaat ons voor, is ons vooruit.
De schepping zingt zijn vreugde uit : Amen. Halleluja!


Voorbeden


Voor al wie leiding geven in de Kerk.
Dat zij hun leiderschap uitoefenen in de geest van Jezus,
de goede herder. Laten wij zingend bidden.

Confitemini Domino quoniam bonus Confitemini Domino alleluia

Voor de christenen die vervolgd worden.
Dat ze de moed niet opgeven
en geloven in de Goede Herder die hen nooit in de steek laat.
Laten wij zingend bidden.

Confitemini Domino quoniam bonus Confitemini Domino alleluia

Om nieuwe herders: priesters, diakens,
religieuzen en God toegewijde leken,
die zich in naam van Jezus en zijn Kerk,
met heel hun leven toewijden aan God,
om Zijn liefde en vergeving bij mensen te brengen.
Laat ons zingend bidden

Confitemini Domino quoniam bonus Confitemini Domino alleluia

Voor gehuwden die hun samenleven bewust als roeping beleven.
Voor christelijke gezinnen die hun kinderen leren bidden
en hen Jezus hoopvolle Boodschap leren kennen.
Laat ons zingend bidden

Confitemini Domino quoniam bonus Confitemini Domino alleluia

Voor onszelf en alle christenen,
dat wij de roeping en zending die we als gedoopten kregen,
opnemen en goede herders zijn
voor al wie we ontmoeten,
bijzonder voor de mensen met wie we leven,
samenwerken of die ons zijn toevertrouwd.
Laat ons zingend bidden

Confitemini Domino quoniam bonus Confitemini Domino alleluia 


Bezinning na de communie


God,
in mijn leven zijn er veel goede herders.

Er zijn goede herders
die voor mij zorgen
als ik ziek ben, of verdrietig.

Er zijn goede herders
naar wie ik opkijk,
omdat ze een voorbeeld zijn
van hoe ik graag zou willen leven.

Er zijn goede herders
die me helpen bij het kiezen,
me goede raad geven
als ik het moeilijk heb.

Er zijn goede herders
die me veel warmte en liefde geven,
zelfs op momenten dat ik het niet verdien.
Van hen krijg ik warme knuffels,
tederheid en aandacht.

En Gij, mijn God,
Gij zijt al deze goede herders bij elkaar
en nog veel meer.
Zij geven me immers een beetje
van wat Gij me oneindig geven kunt.

Stilte

Geen opmerkingen: