dinsdag 23 september 2014

26ste zondag door het jaar

Moment van inkeer


Heer, Gij wijst de weg om mee te werken aan Gods droom,0
het Rijk van Uw en onze Vader.
Help ons die weg te gaan.
Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, Gij hebt in alles de wil van uw Vader gedaan.
Help ons om ook in ons leven steeds te zoeken wat God wil.
Christus, ontferm U over ons. Christus, wees goed voor ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Heer, in uw goedheid en vergeving
geeft Gij steeds nieuwe kansen aan mensen.
Breng ons tot inkeer waar wij andere wegen gaan.
Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Voorbeden


Voor allen die verantwoordelijkheid dragen in de Kerkgemeenschap.
Dat ze niet alleen het evangelie verkondigen
maar Gods liefde ook laten ervaren
in hun mildheid en hun liefdevol omgaan met medemensen.
Laten wij zingen en bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor alle mensen die met een oprecht hart
Jezus Christus willen navolgen en eerlijk en trouw Gods wil zoeken.
Voor allen die zich vanuit hun geloof inzetten
voor gerechtigheid en vrede.
Dat zij Gods goedheid en nabijheid mogen ervaren.
Laten wij zingen en bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor onszelf en alle christenen.
Dat wij begripvol en barmhartig blijven voor alle mensen
die ontgoocheld hun inzet voor anderen opgeven
en voor hen die verkeerde keuzen maakten
of anderen hebben gekwetst.
Laten wij zingen en bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Bidden we op deze mediazondag
ook voor allen die de christelijke boodschap verspreiden
via de geschreven en digitale communicatiemedia.
Dat zij de juiste taal en beelden vinden
om te getuigen van de vreugde van het evangelie
en mensen helpen Christus te ontmoeten.
Laten wij zingen en bidden


Bezinning na de communie


Ik heb gehoord
dat velen van jullie
op een wonder
zitten te wachten.
Het wonder dat Ik, God,
de wereld zal redden.

Maar hoe zal Ik redden
zonder jullie handen?

Hoe zal Ik kunnen rechtspreken,
zonder jullie stem?

Hoe zal Ik liefhebben
zonder jullie hart?

Vanaf de zevende dag
heb Ik alles uit mijn handen gegeven,
heel mijn schepping
en heel mijn wondermacht.

Niet jullie,
maar Ik wacht nu op het wonder.
Luc Gorrebeek

Stilte

Geen opmerkingen: