dinsdag 7 januari 2014

Openbaring des Heren

Schuldbelijdenis


Heer Jezus, door uw doop hebt Gij voor ons een weg gebaand,
begeleid ons met uw mildheid.
Heer, ontferm U over ons, Heer ontferm u over ons .

Heer ontferm u, Christus ontferm u, Heer ontferm u.

Christus, in U hebben wij de goedheid van de Vader mogen zien,
help ons respectvol om te gaan met elkaar.
Christus, ontferm U over ons, Christus wees goed voor ons.

Heer ontferm u, Christus ontferm u, Heer ontferm u.

Heer Jezus, dienstbaarheid en echtheid leeft Gij ons voor,
help ons te geloven in onze zending als christenen op die weg.
Heer, ontferm U over ons, heer wees goed voor ons

Heer ontferm u, Christus ontferm u, Heer ontferm u.


Voorbeden


Geest van God, kom over ons.
Schenk ons uw vuur en uw kracht,
bijzonder aan alle medewerkers op onze parochies.
Dat wij groeien in geloof en dienstbaarheid
en steeds meer leven als leerlingen van Jezus.
Laten wij zingend bidden

Ubi caritas et amor Ubi caritas, Deus ibi est.

Geest van God, kom over de kinderen die dit jaar gedoopt worden,
over de jongeren die door U zullen gevormd worden
en over alle mensen die in het spoor van Jezus willen leven.
Dat zij allen door U geïnspireerd worden tot geloof en echte goedheid.
Laten wij zingend bidden

Ubi caritas et amor Ubi caritas, Deus ibi est.

Geest van God, kom over al uw mensen en over heel onze wereld.
Breng vrede waar verdeeldheid is,
en hoop bij ontmoediging en tegenslag.
Geef uw kracht aan allen die zich inzetten
voor vrede en verzoening en voor meer levenskansen voor hun medemensen. Laten wij zingend bidden

Ubi caritas et amor Ubi caritas, Deus ibi est.


Bezinning


Ik wens je wat licht
In momenten van zorgen
Ik wens je geloof en hoop
En uitzicht op morgen.

Ik wens je wat warmte
In kille en grijze dagen
Ik wens je een antwoord
Bij twijfels en vragen.

Ik wens je wat zachtheid
Als woorden te hard zijn
Wat vreugde en vrede
Als gedachten te zwart zijn.

Ik wens je wat rust
Te midden van je werk
Wat humor en wat stilte
Het make je sterk

Ik wens je een hand
Die je verder geleidt
Een stralende glimlach
Die medemensen verblijdt.

Ik wens je een plaats
Om af en toe te schuilen
En mensen die niet schrikken
Van je pijn en je huilen.

Ik wens je Gods zegen
Over de komende jaren.
Dat Hij je steeds in zijn liefde
Mag blijven bewaren.

Naar F. Weerts

Geen opmerkingen: