dinsdag 2 augustus 2011

19de zondag

Moment van inkeer

God, Gij blijft ons altijd nabij en telkens opnieuw
komt Gij naar ons toe
als wij ons hart voor u openen.
Heer ontferm u over ons, Heer, wees goed voor ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, gij reikt ons Uw reddende hand
en nodigt ons uit om niet te vrezen.
Christus ontferm u over ons, Christus wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

God, Gij houdt zoveel van ons
en gij draagt zorg voor ons,
we mogen ons leven aan u toevertrouwen,
Heer ontferm u over ons, Heer wees goed voor ons

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.


Voorbeden


Heb vertrouwen, ik ben het zegt God.
Bidden we voor allen die verantwoordelijkheid
dragen in de Kerkgemeenschap.
Dat ze nederig en met vertrouwen
geloven in de toekomst van de Kerk,
als teken van Gods liefde,
in dienst van God en zijn mensen.
Laten wij zingend bidden…

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Vrees niet, zegt God.
Bidden we voor alle mensen
die angst hebben of weinig hoop en toekomst zien
voor henzelf en anderen.
Dat ze durven vertrouwen
dat God altijd met hen meegaat.
Laten wij zingend bidden…

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Heer redt mij, riep Petrus.
Bidden we voor alle jonge mensen en begeleiders
die deelnemen aan de wereldjongerendagen in Madrid.
Dat de ontmoeting met andere zoekende en gelovige christenen
hun geloof zou sterken
en hen kracht geven om hun leven aan God toe te vertrouwen.
Laten wij zingend bidden…

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God


Bezinning na de communie


Eens droomde ik dat ik wandelde langs het strand,
samen met God.
Tegen de blauwe lucht tekenden zich de perioden van mijn leven af.
Voor elke periode waren er twee paar voetstappen in het zand te zien:
die van mij en die van God.

Terugkijkend naar die voetsporen,
zag ik opeens een stuk met maar één paar voetafdrukken.
Ik zag ook dat het precies was
in de moeilijkste en verdrietigste periode uit mijn leven.
Toen zei ik:
"God, ik zie dat er juist op het moeilijkste moment van mijn leven
slechts één paar voetafdrukken staat.
Gij hebt nog wel beloofd dat Gij mij altijd nabij zou zijn!
Waarom hebt Gij mij juist dan in de steek gelaten?"

Maar God zei:
"Kleingelovige, Ik hou van jou.
Ik laat je nooit in de steek.
In jouw momenten van strijd en lijden,
daar waar je maar één paar voetstappen ziet,
daar was het... dat Ik je droeg".

Stilte

Geen opmerkingen: