dinsdag 5 juli 2011

15de zondag

Moment van inkeer


God, Gij gelooft in mensen en Gij houdt van elke mens.
Vergeef ons als wij medemensen
te weinig steunen en bemoedigen,
Heer wees goed voor ons, Heer ontferm u over ons

Kyrie kyrie eleison

Jezus, Uw woorden gaven mensen kracht
en nieuwe kansen om te leven.
Vergeef ons als we harde woorden spreken
of oordelen over andere mensen,
Christus, wees goed voor ons, Christus, ontferm u over ons

Christe Christe eleison

God, Gij nodigt ons uit om Uw woorden
van goedheid en vergeving te spreken,
opdat andere mensen kunnen leven en gelukkig zijn.
Vergeef ons als we uw woord niet horen
en kansen laten liggen om anderen te helpen,
Heer wees goed voor ons, Heer ontferm u over ons

Kyrie kyrie eleison


Voorbeden


Voor allen die verantwoordelijkheid dragen in de Kerk,
dat zij in verbondenheid met Jezus Christus,
het woord van God kwistig zaaien
opdat het vrucht zou dragen
in het hart van allen die ernaar luisteren.
Laat ons zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor alle christenen
die ongeduldig of ontgoocheld zijn
omdat het woord van God
soms zo weinig zichtbaar vruchten draagt
in onze Kerk en onze wereld,
dat zij het niet opgeven hun hart te openen
om Gods woord te beluisteren
en door hun manier van leven
te getuigen van Gods liefde.
Laat ons zingend bidden.

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor alle mensen die vakantie hebben,
dat zij genieten van de rust en ontspanning
om even op adem te komen
en tijd maken voor God en medemensen.
Bidden we ook voor allen
die in deze periode extra hard moeten werken,
dat ze vreugde vinden in hun dienst aan mensen.
Laat ons zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God




Bezinning na de communie


Van Jezus weet ik zo weinig...
ik heb nog nooit een foto van Hem gezien.
Ik weet ook niet hoe Hij liep,
wel met wie.
Ik weet niet hoe zijn stem klonk,
wel de woorden die Hij gebruikte.
Ik weet niet welke kleur van ogen Hij had,
wel hoe Hij keek.
Ik weet niet of Hij een sterk hart had,
wel dat Hij een groot hart had.

Ik weet niet alles van zijn karakter,
maar wel dat kinderen Hem graag mochten,
en armen zich bij Hem thuis voelden;
dat Hij mild was voor wie eerlijk was
en streng voor ogendienaars;
dat Hij niet te snel oordeelde maar eerder verontschuldigde;
dat Hij niet haatdragend was
maar ongelooflijk vergevingsgezind.

Ik weet eigenlijk veel meer van Jezus dan ik aanvankelijk dacht.


Stilte

Geen opmerkingen: