woensdag 8 september 2010

24ste zondag

Moment van inkeer (ZJ melodie 778)

God, Gij blijft altijd van ons houden,
ondanks onze fouten en onze tekorten,
vergeef ons als we zelf
anderen moeilijk een nieuwe kans geven ,
Heer ontferm u over ons, Heer wees goed voor ons

Wij zoeken hier uw aangezicht.
God, houd uw oog op ons gericht:Kyrie eleison!

Christus, Gij hebt ons heel concreet voorgeleefd
hoe God met een grenzeloze liefde
op zoek gaat naar al wie verloren is,
vergeef ons als we geen aandacht hebben
voor de pijn van medemensen.
Christus ontferm u over ons, Christus, wees goed voor ons

Wanneer het donker ons verrast,
houdt ons dan met uw goedheid vast: Kyrie eleison!

God, Gij nodigt ons uit
om met uw ogen te kijken naar medemensen
die met de vinger gewezen worden,
vergeef ons als we zo gemakkelijk oordelen over anderen,
Heer ontferm u over ons, Heer, wees goed voor ons

Ontvlam in ons en vuur ons aan!
Getroost zullen wij verder gaan: Kyrie eleison!


Voorbeden

Bidden we voor allen
die verantwoordelijkheid dragen in de Kerk.
Dat ze mild en barmhartig zijn voor het falen van mensen.
Dat ze niemand buitensluiten of afschrijven
maar aandacht hebben voor wie zich verloren voelt.
Laat ons zingend bidden…

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.

Bidden we voor alle mensen
die hun geloof en vertrouwen in God of in zichzelf verloren zijn.
Dat zij mensen mogen ontmoeten
die hen door hun aandacht en hun vriendschap steunen
en laten zien dat Gij van hen blijft houden.
Laten ons zingend bidden

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.

Bidden we voor alle mensen
die als vrijwilliger of vanuit hun beroep,
het met een groot hart opnemen voor medemensen
die gefaald hebben of gekwetst zijn.
Dat zij zich in hun zorg en engagement
gedragen weten door Jezus voorbeeld.
Laat ons zingend bidden

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.

Bidden we voor alle studerende jongeren die een 2de zittijd hebben.
Dat zij in zichzelf blijven geloven
en de moed vinden om door te zetten
en deze 2de kans te grijpen.
Laat ons zingend bidden

God van leven en licht Maak alles nieuw alleluia.


Bezinning na de communie

Wat je ook gedaan hebt,
als je dat wil
ben je altijd opnieuw welkom bij Mij - zegt God.

Ik kijk naar je uit en wil voor je bidden
opdat je de stap kunt zetten
en om vergeving durft vragen.

Ik wil je omarmen en je liefhebben
omdat je mijn kind bent en blijft
waarheen jouw weg je ook geleid heeft.

Geef je Mij die kans?
Mag Ik jouw hart verwarmen
met mijn warmhartigheid?

Ik hoop het - zegt God.

Stilte

Geen opmerkingen: