woensdag 26 augustus 2009

22ste zondag door het jaar

Schuldbelijdenis

God, Jezus'hart was vol liefde.
In wat hij deed voor zijn medemensen
vinden we geen enkele bijbedoeling.
Vergeef ons als we niet leven in zijn geest.
Heer ontferm U, Heer wees goed voor ons

Jezus, uw hart was vrij om Gods wil te doen.
Gij kwam op voor het geluk van iedereen,
ook voor hen die met de vinger werden gewezen.
Vergeef ons als we niet leven in Uw geest
Christus ontferm U, Christus, wees goed voor ons

God, met kracht die elke mens beter maakte,
ging Jezus naar mensen toe.
In Hem herkennen we Uw liefde voor alle mensen.
Voor iedereen was hij brood ten leven.
Vergeef ons als we niet leven in zijn Geest.
Heer ontferm U, Heer wees goed voor ons

Voorbeden

Voor allen die verantwoordelijkheid dragen in de Kerk,
dat zij niet alleen aandacht hebben
voor tradities en gebruiken
maar net als Jezus
vooral Gods liefde en zorg voor mensen centraal zetten
in de verkondiging, de vieringen en de ontmoetingen met mensen.
Laat ons zingend bidden

Voor alle kinderen, jongeren en leerkrachten
die volgende week een nieuw schooljaar beginnen
en voor alle verenigingen die een nieuw werkjaar starten,
dat ze openstaan voor het nieuwe onverwachte
en kansen scheppen tot groei en ontmoetingen met mensen.
Laat ons zingend bidden

Voor onszelf en alle christenen
dat we niet oordelen over de manier
waarop anderen hun geloof beleven
maar leven vanuit de vreugde dat Gods woord en Gods liefde
ons leven zin geeft.
Laat ons zingend bidden

Bezinning

In mijn diepste binnenste weet ik
dat Iemand zoals niemand anders
van mij houdt.
En ik hoop dat je dit ziet aan alles wat ik doe.

In mijn diepste binnenste is er vrede
die niemand mij kan afnemen.
En ik hoop dat je dit ervaart in mijn strijd.

In mijn diepste binnenste vind ik
rust en stille vreugde.
En ik hoop dat je dit ook voelt
in mijn drukke bezigheden.

In mijn diepste binnenste speur ik een Bron,
een kracht die mij bezielt en die meer is dan mensenwerk.
En ik hoop dat ik diezelfde Bron
bij jou mag vinden.

@ De Bron

Geen opmerkingen: