vrijdag 6 juni 2014

12de zondag door het jaar

Moment van inkeer


Heer, open ons hart dat we durven vertrouwen
op uw nabijheid en uw zorg,
in goede en in moeilijke dagen.
Heer, ontferm u over ons. Heer, wees goed voor ons

Wij zoeken hier uw aangezicht.
God, houd uw oog op ons gericht:Kyrie eleison!

Christus, open ons hart dat we
zonder aarzeling ingaan op uw uitnodiging om U na te volgen
in naastenliefde en inzet voor het geluk van medemensen.
Christus, ontferm u over ons, Christus wees goed voor ons.

Wanneer het donker ons verrast,
houdt ons dan met uw goedheid vast: Kyrie eleison!

Heer, open ons hart dat we geloven
dat Gij alles ten goede leidt,
ook als we ontmoedigd zijn door zoveel geweld en onrecht.
Heer, ontferm u over ons, Heer, wees goed voor ons

Ontvlam in ons en vuur ons aan!
Getroost zullen wij verder gaan: Kyrie eleison!


Voorbeden


Voor alle mensen die in onze tijd,
met heel hun hart Jezus willen volgen.
Dat ze steeds nieuwe moed putten
uit de woorden van Jezus en het geloof van de Kerk
dat God ons altijd nabij blijft.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor de vele christenen en anders-gelovigen
die vervolgd worden om hun geloof.
Dat ze zich gedragen weten
door het gebed en de aandacht van medemensen.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Voor jongeren en studenten,
die dezer dagen examens afleggen.
Dat ze geloven in hun kansen,
volhouden ook als het moeilijk wordt
en de moed niet verliezen bij een tegenslag.
Dat ze zich daarin gesteund weten
door hun ouders, leerkrachten
en allen die zorg voor hen dragen.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God


Bezinning na de communie


Ik vroeg om kracht
en God gaf mij moeilijkheden om mij sterk te maken
Ik vroeg om wijsheid
en God gaf me problemen om me te leren die op te lossen
Ik vroeg om voorspoed
en God gaf me hersens en spieren om mee te werken
Ik vroeg om moed
en God gaf me gevaren om te overwinnen
Ik vroeg om liefde
en God gaf me mensen met moeilijkheden om te helpen
Ik vroeg om gunsten, en God gaf me kansen
Ik kreeg niets waarom ik vroeg
Ik kreeg ALLES wat ik nodig had

Stilte

Geen opmerkingen: