dinsdag 20 september 2016

26ste zondag door het jaar

Schuldbelijdenis


Heer Jezus, U die alle mensen zonder onderscheid liefhebt. Open ons hart. Heer, ontferm U over ons. Heer wees goed voor ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Christus, U die Gods barmhartigheid een concreet gezicht gaf. Open ons hart. Christus, ontferm U over ons. Christus, wees goed voor ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.

Heer Jezus, u die ons uitdaagt tot verregaande solidariteit. Open ons hart. Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons.

Kwaad en zorgen afgegeven, kwetsbaarheid voor God gebracht
Hij zal dragen heeft vergeven. Zwakheid wordt bij Hem tot kracht.


Voorbeden


Voor de Kerkgemeenschap, hier bij ons en wereldwijd.
Dat zij zonder aarzelen opkomt voor een meer rechtvaardige wereld
en initiatieven steunen die de kloof tussen rijk en arm verkleinen.
Laten wij zingend bidden

Laat ons bidden,
Laat ons bidden in de stilte van ons hart
dat de Vader ons daartoe bezielen mag.

Voor de mensen die het broodnodige moeten missen.
Voor de mensen die worden uitgebuit en geen loon naar werken krijgen.
Dat zij mensen ontmoeten die naar hen luisteren,
met hen delen en het voor hen opnemen.
Laten wij zingend bidden

Laat ons bidden,
Laat ons bidden in de stilte van ons hart
dat de Vader ons daartoe bezielen mag.

Voor alle mensen en organisaties die zich inzetten voor mensen in nood.
Dat ze steun en medewerking krijgen van vele mensen.
Dat het jaar van de Barmhartigheid
ons hart opent om Gods liefde concreet te maken
in de werken van Barmhartigheid.
Laten wij zingend bidden

Laat ons bidden,
Laat ons bidden in de stilte van ons hart
dat de Vader ons daartoe bezielen mag.

Voor allen die werkzaam zijn in de christelijke communicatiemedia.
Dat zij creatief wegen zoeken om het evangelie,
in de geschreven pers en via TV, radio of websites,
op een creatieve, eigentijdse manier door te geven.
Laten wij zingend bidden

Laat ons bidden,
Laat ons bidden in de stilte van ons hart
dat de Vader ons daartoe bezielen mag. 

Bezinning


Bericht van God aan alle mensen.

"Ik, God, heb gehoord dat velen van jullie
op een wonder zitten te wachten,
een wonder, dat ik, God, de wereld zal redden.

Maar hoe zal ik redden zonder jullie handen?
Hoe zal ik kunnen recht spreken zonder jullie stem?
Hoe zal ik liefhebben zonder jullie hart?

Vanaf de zevende dag van de schepping
heb ik alles uit handen gegeven,
heel mijn schepping, heel mijn wondermacht.

Neen, lieve mens, niet jullie wachten,
maar ik wacht op jullie wonder."

Stilte

Geen opmerkingen: