dinsdag 1 juli 2014

14de zondag door het jaar

Moment van inkeer


Heer Jezus, Gij hebt ons voorgeleefd om,
vanuit de liefde van de Vader,
zachtmoedig en nederig van hart te zijn.
Open ons hart voor uw woord.
Heer, ontferm U over ons. Heer, wees goed voor ons.

Kyrie Kyrie Eleison

Christus, Gij gaat ons voor in goedheid en dienstbaarheid voor anderen. Open ons hart voor uw woord.
Christus, ontferm U over ons. Christus, wees goed voor ons.

Kyrie Kyrie Eleison

Heer Jezus, Gij bleef trouw aan de zending van Uw vader
ook toen mensen uw boodschap en levenswijze niet aanvaardden.
Open ons hart voor Uw woord.
Heer, ontferm U over ons. Heer wees goed voor ons

Kyrie Kyrie Eleison


Voorbeden



Bidden we voor mensen die in de Kerk of de samenleving
regels en normen vastleggen .
Dat zij altijd het geluk en het welzijn van mensen voor ogen hebben,
ook voor hen die er niet in lukken om aan de idealen te beantwoorden.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Bidden we voor de mensen die met vakantie zijn, of weldra vertrekken.
Dat zij tot rust mogen komen en kracht opdoen
om daarna hun werk of engagement weer op te nemen
in dienst van medemensen.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God

Bidden we voor onszelf en alle christenen.
Dat het beeld van de weerloze koning op een ezel
ons mag helpen om in navolging van Jezus
mild en respectvol om te gaan met mensen en met de natuur.
Laten wij zingend bidden

Mens voor de mensen zijn,herder als God
Trooster voor groot en klein, zo lief als God


Bezinning na de communie


Ik heb nog nooit een foto van Jezus gezien,
ik weet niet hoe Hij eruit zag of welke kleren Hij droeg.
Ik weet niet hoe zijn stem klonk,
wel de woorden die Hij sprak.

Ik weet niet hoe Hij liep,
wel met wie en naar wie Hij ging.
Ik weet niet welke kleur zijn ogen hadden,
maar wel hoe Hij naar mensen keek.

Ik weet niet of Hij een sterk hart had,
wel dat hij een groot hart had,
vooral voor wie niet meetelde

Ik ken zijn karakter niet,
wel dat kinderen en eenvoudige mensen
Hem graag mochten
en dat arme mensen zich bij Hem thuis voelden,
dat Hij niet snel oordeelde maar vergevensgezind was.

Ik weet dat Hij mild was voor mensen
maar ook streng kon zijn voor wie vol was van zichzelf
en niet openstond voor Gods woord.

Ik weet eigenlijk veel meer dan ik dacht.

Stilte

Geen opmerkingen: